דרעי: "האסון בטורקיה – קריאת אזהרה לישראל"

    איתי גדסי 1 Comment on דרעי: "האסון בטורקיה – קריאת אזהרה לישראל"

    יו"ר ש"ס אריה דרעי בישיבת הסיעה: "אנחנו פתוחים להידברות, אבל אי אפשר לנצל הידברות כדי לעצור את התהליכים שהתחלנו בכנסת" | על רעידות האדמה: "זה האזור שלנו וזו התרעה גם בשבילנו. ישראל לא ערוכה"

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ש"ס, אריה דרעי התייחס היום (שני) בישיבת הסיעה להסתה נגד הממשלה. "ישנן מחלוקות והן יכולות להיות קשות, אבל הסתה לרצח וקריאות לקחת נשק ורובים הנשמעות מפי אנשי צבא בכירים בדימוס אסור שייאמרו. אי אפשר להגיד שמדובר בעשבים שוטים, אסור להצדיק את זה. גם אם המחלוקת מרה וקשה אי אפשר להשלים עם אמירות כאלה. אסור לנו לעבור על כך לסדר היום, אסור להסתפק בגינויים, חייבים להוקיע את זה. כל אדם שמשתמש בביטויים כאלה חייב להבין שהוא לא יכול להיות חלק מהחברה".

    דרעי התייחס גם לרעידת האדמה בטורקיה: "אסון גדול התרחש באזור שלנו. טרגדיה גדולה מאוד, בהיקף שלא ידענו כבר עשרות שנים. צערנו ולבנו עם העם הטורקי והסורי. אני מברך את ראש הממשלה נתניהו שנרתם לסייע ביחד עם כוחות הביטחון, ההצלה והבריאות ואנו מושיטים יד ועזרה. חשוב מכך, זה האזור שלנו וזו התרעה גם בשבילנו. אנחנו נמצאים על אזור שיש בו סכנות של רעידות אדמה וקיבלנו קריאת אזהרה גדולה. כמי שמכיר את העניין מקרוב, אני אומר שמדינת ישראל לא ערוכה למקרים כאלה, לא עשתה די ולא טיפלה מספיק באזורים המועדים לסכנה. זו קריאת אזהרה עבורנו לעשות כל מה שאפשר כדי שבמקרה של רעידת אדמה חס חלילה נמצא את עצמנו מוכנים גם למצבים כאלה".

    על ההידברות בנושא הרפורמה: "היום מציינים יום הולדת לכנסת, בט"ו בשבט. המקום הטוב ביותר לנהל בו את הוויכוחים של החברה הישראלית הוא פה בכנסת. אנחנו פתוחים להידברות, אבל אי אפשר לנצל הידברות כדי לעצור את התהליכים שהתחלנו בכנסת. אנחנו לא טוענים שכל מה שאנחנו אומרים זה ׳כזה ראה וקדש׳, אנחנו פתוחים להידברות. מי שרוצה לדבר לגופו של עניין אנחנו מזמינים אותו לכנסת, אבל רק כדי לדבר ולצמצם פערים – לא כדי לעצור רפורמות, ומצד שני להגיד דברים קשים ולהעצים את המחלוקות. אני רואה שיש אופוזיציה אחראית שכן מעוניינת להגיע לפשרות והידברות, אני מקווה שנוכל לנהל את הוויכוח הזה פה בשולחן הזה, גם אם לא נגיע להסכמות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל מה שה' עושה בעולמו הוא מכוון ליהודים.
      הקב"ה לא מדבר עם הטורקים יידיש.
      והיינו צריכים לדאוג באותה המידה אם הרעידה הייתה בצד השני של הכדור.
      וב"ה ה' העביר את רוע הגזירה מעלינו